Köpvillkor
Vi uppmanar dig att läsa dessa villkor i sin helhet innan du genomför ett köp hos oss. Dessa villkor kan komma att uppdateras och ändras, därför ber vi dig läsa igenom nedanstående villkor innan varje nytt köp.
1. Beställning, orderbekräftelse och ingående av köpeavtal
När du beställer på HUGLYS hemsida mottar du en orderbekräftelse. När du sedan mottar leveransbekräftelsen ingår du avtal med HUGLY och accepterar därigenom våra köpvillkor. Detta innebär att du förbinder dig att följa villkoren i sin helhet, godkänner att du tagit del av informationen och ingår avtal med HUGLY om behandling av personuppgifter, samt att du tagit del av information om cookies enligt HUGLYS Integritetspolicy.
Postadress: HUGLY Karinsväg 2, 44461 Stora Höga
Organisationsnummer: 559265-5111
Sprinkle Fun AB
VD: Fredrik Ankarsköld
Kontakt info: support@thehugly.co
2. Tidpunkt för avtal
De allmänna villkoren (”Villkoren”) gäller när konsumenten (”Du”) lägger en beställning via www.hugly.se och undersidor (”Hemsidan”). När HUGLY har bekräftat din beställning med en leveransbekräftelse ingår du avtal med HUGLY, org: 559265-5111 (”HUGLY ”, ”vi”, ”oss”). Villkoren är enbart tillämpliga för dig som är konsument och som gör beställningar via Hemsidan.
3. Giltig identifiering etc.
Innan du trycker på "köp" på HUGLYs sajt, kom ihåg att du måste vara 18 eller äldre. Visst, man kan se äldre ut än man är, men här pratar vi ID och riktiga betalsätt. Om du inte är myndig, ingen deal. HUGLY har också rätt att säga nej till din order om något inte stämmer.
Priser på varorna anges inklusive moms. Men glöm inte, leverans kostar extra. Det står klart och tydligt i kassan.
HUGLY kan också ändra priser, så håll koll! När du väl har fått din bekräftelse på ordern kan du inte ändra något mer.
HUGLY kan inte lova att allt du vill ha finns i lager. Ibland är grejerna bara slut.
Vid användning av rabattkod registreras den i kassan. För att använda rabattkoden lägger du varor i varukorgen, går till kassan och lägger en rabattkod i fältet för rabattkod.
Vid användning av rabatter under en kampanj är priset redan nedsatt när du lagt varan i varukorgen.
Har du använt en bonuscheck? Om du skickar tillbaka något, får du en ny i form av ett presentkort.
Alla återbetalningar sker till samma betalmetod som användes vid det ursprungliga köpet.
4. Ansvarsfriskrivning
Även om HUGLY strävar efter perfektion, kan det smyga in något litet fel här och där. Kanske en bild som inte matchar hundra eller en produktbeskrivning som kunde varit bättre. HUGLY reserverar sig för eventuella bild- och skrivfel på hemsidan. Detta inkluderar fel i produktbeskrivning, teknisk specifikation, felaktiga priser, samt justeringar i pris eller felaktig information angående om en vara finns i lager. HUGLY förbehåller sig rätten att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. HUGLY reserverar sig för eventuella leveransförseningar och slutförsäljningar från och med tidpunkten för beställningen och innan leveransbekräftelsen skickas från HUGLY . Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella fel i prisinformationen före och efter att beställningen är behandlad och innan leveransbekräftelsen lämnas till dig.
All bildinformation på hemsidan ska uteslutande betraktas som illustrationer. Dessa illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor du erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung. HUGLY ansvarar inte för information på hemsidan som kommer från en tredje part.
5. Immateriella rättigheter etc.
Alltså, låt oss vara tydliga här. Allt du ser på HUGLYs sajt – ja, verkligen allt – är HUGLY egendom. Det är skyddat av lagar som gör att ingen annan får ta det och använda det som sitt eget. Så du kan inte bara klippa och klistra produktnamn, bilder, eller vad det nu är, utan att HUGLY har gett sitt godkännande. Och om HUGLY inte har sagt "ja, kör!", då får du helt enkelt inte göra det. Är vi överens?
6. Integritetspolicy/Dataskyddsinformation
Denna policy beskriver hur din personliga information samlas in, används och delas när du besöker eller gör ett köp från HUGLY.
De kategorier av personuppgifter som behandlas är:
Namn
Kontaktuppgifter (t ex adress, e-post, telefonnummer).
Betalinformation (t ex transaktionsreferens, transaktionstidpunkt).
Personnummer
Kundnummer
Betalningshistorik
Orderinformation, t ex vilken vara som har beställts eller om varan ska levereras till en annan adress
När du besöker webbplatsen samlar vi automatiskt in viss information om din enhet, inklusive information om din webbläsare, IP-adress, tidszon och några av de cookies som är installerade på din enhet. När du surfar på webbplatsen samlar vi dessutom in information om de enskilda webbsidor eller produkter som du visar, vilka webbplatser eller söktermer som hänvisas till webbplatsen och information om hur du interagerar med webbplatsen. Vi hänvisar till denna automatiskt insamlade information som "enhetsinformation".
Vi samlar in enhets information med hjälp av följande tekniker:
-"Cookies" är datafiler som placeras på din enhet eller dator och ofta innehåller en anonym unik identifierare. Mer information om cookies och hur du avaktiverar cookies finns på http://www.allaboutcookies.org.
-"Loggfiler" spåra åtgärder som inträffar på webbplatsen, och samla in data inklusive din IP-adress, typ av webbläsare, Internet Service Provider, hänvisning/exit sidor och datum/tid frimärken.
-"Web beacons", "Tags" och "pixels" är elektroniska filer som används för att registrera information om hur du surfar på webbplatsen.
Hur använder vi dina personuppgifter?
Vi använder beställningsinformationen som vi samlar in i allmänhet för att uppfylla alla beställningar som görs via webbplatsen (inklusive behandling av din betalnings information, arrangering av frakt och för att förse dig med fakturor och/eller orderbekräftelser). Dessutom använder vi denna orderinformation för att kommunicera med dig.
Vi använder den enhets information som vi samlar in för att hjälpa oss att avskärma potentiella risker och bedrägerier (i synnerhet din IP-adress), och mer allmänt för att förbättra och optimera vår webbplats (till exempel genom att generera analyser om hur våra kunder bläddrar och interagerar med Webbplats och för att bedöma framgången för våra marknadsförings-och reklamkampanjer).
Dela din personliga information
Vi delar dina personuppgifter med tredje part för att hjälpa oss att använda dina personuppgifter, enligt beskrivningen ovan. Till exempel använder vi Shopify för att driva vår webbutik-du kan läsa mer om hur Shopify använder dina personuppgifter här: https://www.shopify.com/legal/privacy. Vi använder också Google Analytics för att hjälpa oss förstå hur våra kunder använder webbplatsen--du kan läsa mer om hur Google använder dina personuppgifter här: https://www.google.com/intl/en/policies/privacy/. Du kan också välja bort Google Analytics här: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.
Beteendestyrd annonsering
Som beskrivits ovan använder vi dina personuppgifter för att förse dig med riktad reklam eller marknadsföringskommunikation som vi tror kan vara av intresse för dig. Om du vill ha mer information om hur riktad annonsering fungerar kan du besöka sidan för nätverks annonserings initiativets ("NAI") utbildningssida på http://www.networkadvertising.org/understanding-online-advertising/how-does-it-work.
Du kan välja bort riktad reklam genom att använda länkarna nedan:
-Facebook: https://www.facebook.com/settings/?tab=ads
-Google: https://www.google.com/settings/ads/anonymous
-Bing: https://advertise.bingads.microsoft.com/en-us/resources/policies/personalized-ads
Dessutom kan du välja bort några av dessa tjänster genom att besöka Digital Advertising Alliance ' s opt-out Portal på: http://optout.aboutads.info/.
Data lagring
När du gör en beställning via webbplatsen kommer vi att behålla din orderinformation för våra register såvida inte och tills du ber oss att radera denna information.
Minderåriga
Webbplatsen är inte avsedd för personer under 18.
7. Ångerrätt
Det är som så att du kan ändra dig efter att du har klickat hem något från HUGLY . Du har 30 dagar på dig från den dagen det skickas från lagret. Men kom ihåg, saker som du redan har använt eller skadat får inte skickas tillbaka. Originalförpackning och etiketter måste vara kvar, okej?
Använde du något slags bonuscheck när du handlade? I så fall kommer pengarna tillbaka som ett presentkort till dig när du pratar med kundtjänsten.
Handlade du din HUGLY i en kampanj? Det priset gäller bara så länge kampanjens är aktiv.
Skickar du tillbaka något? Då är det du som betalar för returfrakten.
Men oroa dig inte, så fort ditt paket är hos transportören, är det HUGLY som har ansvaret för det. Om något skulle hända med paketet på vägen, kan du inte bli skyldig för det. Såvida HUGLY inte kan bevisa att du har varit klumpig, typ genom att skicka med fel adress eller slarva med förpackningen. Så spara allt som har med sändningen att göra tills du får dina pengar tillbaka eller någon från HUGLY hör av sig.
8. Nyttjande av ångerrätt
När du bestämmer dig för att returnera en vara, måste du sända den till HUGLY inom 14 dagar. Denna period startar när du har initierat returen genom att du kontaktat oss på support@thehugly.co
Återbetalningen kommer senast 14 dagar efter att vi har fått tillbaka varan . Betalning sker på samma sätt som du använde vid din första beställning, såvida du inte väljer något annat. Det tillkommer inga extra kostnader för att byta betalsätt.
Om du använder din rätt att ångra köpet, får du själv stå för returkostnaden.
Missar du att hämta ditt paket? Då blir det en avgift på 150 kronor.
9. Presentkort
Om du har returnerat en produkt som du köpte med ett presentkort, ingen stress! Kontakta bara vår kundtjänst, och du kommer att få ett nytt presentkort.
10. Gåvor vid köp
Om du skickar tillbaka något du köpt, glöm inte bort att också returnera de gratisgåvor du fick från HUGLY .
11. Byten
Så, du vill byta till något annat? Ah, vi kör inte med byten här, bara returer och återbetalningar.
Inga problem så här gör du: Skicka tillbaka det du inte gillar och vi ger dig dina pengar tillbaka. Sen kan du beställa det du verkligen vill ha. Så enkelt är det!
Och om du har köpt något med en rabattkod men bara vill ha det i en annan storlek? Bara kontakta vår kundtjänst så snart du kan, så fixar de det så länge inte din Hugly redan har skickats iväg. Man vill ju inte missa en bra deal, eller hur?
Vid reklamation, vänligen se stycke 12.
12. Reklamation
Köpt något från HUGLY och det är inte riktigt hundra? Oj, det var inte meningen! Om du ser något som är defekt på din vara, vänta inte – berätta för oss direkt. Enligt lag måste du säga till så snart som möjligt, och definitivt inom 2 månader. Det gäller ju att inte tveka!
Efter att vi har hört från dig, tar vi en närmare titt. Det tar ungefär 14-30 dagar för oss att ta ett beslut. Om vi inte går med på din reklamation, så skickar vi tillbaka varan till dig.
Klurar du på mer saker om returer och sånt? Kolla in vår FAQ eller snacka med vår kundtjänst. Vi är här för att göra ditt köp lite enklare!
13. Force Majeure
Vi pratar om saker som ingen kunde räkna med skulle hända, som till exempel naturkatastrofer, krig eller strejker. Om det finns ett hinder som HUGLY verkligen inte kan hjälpa och det inte går att att fullfölja köpet.
För dig som kund gäller också att du inte får ersättning för tråkigheter eller problem om de beror på saker utanför HUGLYs kontroll. Det inkluderar de där oväntade sakerna som inte ens vi på HUGLY kunde tänka sig skulle kunna hända.
HUGLY är inte skyldig att fullgöra köpet om det föreligger ett hinder som HUGLY inte kan övervinna eller inte skäligen kunde förväntas ha räknat med vid köpet eller om fullgörelsen skulle förutsätta uppoffringar som inte är rimliga med hänsyn till kundens intresse av att HUGLY fullgör köpet. Detta inkluderar, men är ej begränsat till, följande faktorer: upplopp, krig, strejk, naturkatastrof, etc.
Du som kund har inte heller rätt till ersättning för det lidande eller den skada som uppstått genom HUGLYs dröjsmål eller fel om dröjsmålet eller felet beror på ett hinder utanför HUGLYs kontroll som HUGLY inte skäligen kunde förväntas ha räknat med vid köpet och vars följder HUGLY inte heller skäligen kunde ha undvikit, övervunnit eller förutsett.
15. Persondata
Vi har en laglig rätt att behandla personuppgifter för att fullgöra våra skyldigheter enligt avtal med dig när du köper produkter på vår hemsida. Vi behandlar personuppgifter i syfte att kunna fullgöra våra skyldigheter enligt avtalen med dig när du köper produkter på hemsidan.
Vänligen se följande information om den personuppgiftsansvariges identitet, kontaktuppgifter, kontaktuppgifter till den personuppgiftsansvarige, syftet med behandlingen av personuppgifter, den rättsliga grunden för behandlingen av personuppgifter, mottagare av personuppgifter, om vi överför personuppgifter till ett tredjeland, den period under vilken personuppgifter behandlas, den registrerade rätten att få tillgång till personuppgifter, rättelse av personuppgifter, radering av och begränsning av behandling av personuppgifter, rätten att invända mot behandling av personuppgifter, information om dataportabilitet, den registrerades rätt att samtycka till behandling av personuppgifter, den registrerades rätt att klaga hos databehandlingsmyndigheten, information om automatiserat beslutsfattande.
16. Tillämplig lag
För dessa köpvillkor gäller svensk lag.